Rabu, 22 September 2010

Janganlah Pandang Hina Anak Seperti Ini..

Salam semua...

Sebenarnya dah lama nak citer tentang ni..tapi asik terbantut jer dengan keje-keje kat ofis yang xpenahnya abis..arini pagi-pagi dah sampai kat ofis..buka facebook jap..pastu tergerak pula nak citer skit tentang artikel ni..

Baru-baru ni aku adalah pegi open house kat umah seseorang...aku pun tak rapat sangat dengan orang tu..tapi sebab fikir bila lagi nak kenal antara satu sama lain...tu yang aku dan family pergi...mana tahu boleh merapatkan lagi silaturrahim ker..



Sampai jer umah orang tu aku pun dengan mendukong asyraf terus jer duk lepak dalam umah org tu..bual juga dgn diorg walaupun aku tak kenal..tapi wat macam biasa jerlah..ada juga yang memandang asyraf sampai dua tiga kali..mungkin diorag pelik tgk keadaan si Asyraf ni..tak lama lepas tu Asyraf merengek jer..mungkin kepanasan agaknyer dia..akupun terus bawa dia keluar duduk dekat suami..Sambil tu aku ada juga perasan orang-orang yang aku kenal...mereka pun kenal juga kat aku ni ...cuma kami tak pernah bertegur sapa..aku pun nak juga senyum dan bertegur sapa...tapi malangnnyer diorang ni tak pandang langsung..terdetik dalam hati ni..kenapalah diorang ni tak pandang pun..sombong pulak tu..aku pun teruslah duduk di belakang diorang tu..suami pula yang dah abis makan teruslah mengambil Asyraf dari aku..bila fikir balik malas pula nak fikir bukan-bukan..aku pun teruslah menjamu makanan yang tuan rumah tu sediakan..ramai juga tetamu tuan rumah tu...Ada juga kawan-kawan dia yang datang senyum kepada kami apabila melihat Asyraf ni..Tengah aku menjamu selera makanan tu aku nampak orang yang aku kenal tadi tu nak balik..diorangkan duduk berhampiran aku..tapi mereka tak pandang langsung..apatah lagi nak senyum..Ish ...pelik juga aku kenapalah diorang ni sombong sangat yer..sampai pandang pun tak nak..suami pun perasan juga situasi tu....

Bila kami sampai dirumah, aku pun buka cerita tentang mereka tu..cerita punya cerita barulah aku perasan yang diorang tu tadi tengah mengandung..mungkin takut nak dekat dengan kami ni..takut anak mereka yang kandungkan tu jadi macam Asyraf pula..Mungkinlah kot..sebab diorang tahu anak kami ni tak sihat....Itukan semua kuasa ALLAH..tapi janganlah sampai bersikap macam tu..sampai menyinggung perasaan orang lain..Kalau tak nak dekat dengan kami pun kami tak kisah..tapi apalah salahnya Hanya Sekadar Senyum..
Tak perlulah sombong sampai macamtu sekali....

1 ulasan:

Kasmawati Jaafar berkata...

cetek betul pemikiran org2 yg macam tu. mcm hidup zaman batu. tu semua kan ketentuan Allah.
sabar je la ida.. aku salute betul dgn ko ni. insya allah ada hikmah di sebalik ni semua.

Catat Ulasan

Ruang Iklan